یکشنبه، شهریور ۲۲

تشنه آمریکا

به این میزان تشنه نگاه آمریکا بودیم ؟ دو روزی است خبری منتسر شده است مبنی بر حل و فصل مشکل دارایی‌های بلوکه شده ایران در آمریکا از سال 1358. آن‌هم به این شکل که در دوره رکود اقتصادی آمریکا تصمیم گرفته است حدود 50 میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران را با هواپیماهای بوئینگ معاوضه کند و به ایران تحویل دهد. اوبامای زیرک با این کار هم مشکل دارایی‌ها و خصومت قدیمی با ایران را به تشخیص خود و کاملا از موضع بالا حل می کند و هم یک کمک اساسی به شرکت بوئینگ در این وانفسای کاهش تقاضا می کند. کوتوله‌های ایرانی هم در این وانفسای قحط‌الرجال مشعوف و مجنون از این هستند که چه پیروزی بزرگی به دست آورده اند.

این مسئله منظور نظرم نبوده و برایم هم مهم نیست، این پست را برای هدف دیگری می نویسم. خواهشا تمام کسانی که این مطلب را می خوانند سری به رسانه‌های ارزش مدار و اصولگرا مانند خبرگزاری فارس بزنند و فرط خوشحالی ایشان و نگنجیدنشان در پوست را ببینند (مثلا این لینک). چرا چون آمریکا حاضر شده به ایران هواپیما بفروشد.

چند سئوال دارم از برادران اصولگرا؛

اگر رابطه با آمریکا این قدر خوب است چرا در زمان آقای خاتمی که دولت وقت آمریکا از ایران عذرخواهی کرد و ما در موضع قدرت بودیم نظام حاضر به مذاکره نشد. آیا مردم از این به بعد دیگر چیزی را می توانند باور کنند؟ آیا واقعا دیگر اعتماد و وجهه‌ای باقی مانده است؟ مگر این آمریکا که شما مراسم شادمانی برای غمزه‌ای که به شما کرده است راه انداخته اید همان آمریکای جهانخوار نیست؟ همان آمریکایی که 20 سال ریزش پل و تصادفات جاده‌ای در ایران را هم به گردنش می انداختید؟

خواهشا یکی این سئوال‌ها را جواب بدهد. آیا امکان دارد فردا هم خبری منتشر شود مبنی بر این‌که سلمان رشد آدم خوبی بود و ما اشتباه کردیم؟ آیا ممکن است فردا مطلبی چاپ شود در کیهان به این محتوا که اصلا حق با اسراییل بود و حماس تروریست است، آیا...

حقیقتا تا به حال سیستمی در تاریخ جهان بوده که این حجم دروغ و تزویر بر مردم خویش روا داشته باشد؟

۱ نظر:

نعمت‌اللهی گفت...

سلام
چقدر سؤال پرسیده‌اید آقای رباطی.
ولی من فکر می‌کنم جواب سؤال آخرتاتن «نه» باشد.
راستی عبارت بلوکه‌شده را باید با نیم‌فاصله بنویسیم. چون یک کلمه است!
با تشکر